zeepier-op-leka-2023.reismee.nl

9e Visdag

De 9e Visdag is geen visdag , maar een inpakdag. Dit keer hebben echter ook al op de 8e visdag kunnen inpakken en hebben we tijd over.

Vandaag gaan we naar Lekamøya (de versteende maagd van Leka). Marieann gaat met ons mee. Marieann kennen we al wat langer via instagram, facebook en de supermarkt waar ze werkt. Ze heeft outdoor als hobby en is elk vrij uurtje in de wildernis van Noorwegen te vinden. Ze is Filipijnse van origine en woont al een kleine 40 jaar op Leka en heeft een zus in Nederland.

Strak om 10:15 (we hadden 10:00 afgesproken) kwam ze ons ophalen. Het werd een heel leuke wandeling van ca 2,4 km met als hoogste punt 106 m boven zeeniveau. Natuurlijk werd er druk gefotografeerd. Dennis was behoorlijk enthousiast over de ruigheid van het terrein en kon het niet laten om nog een extra bergje te beklimmen.
Na thuiskomst om een uurtje of 12:45 in alle rust verder net inpakken en opruimen. De vis meenemen lukt maar net. De boxen zijn vol (23 kg) en we moeten nog een kilo of 10 van de deel van Dennis in de handbagage meenemen.

Einde van een geslaagde visvakantie met ongekend prachtig weer en bijna elke dag zon. We hebben niet 1 regenbui gehad. Dat is ons nog nooit overkomen! Nu weer een jaartje werken voor de volgende editie!

Bedankt dat jullie ons volgden. Kijk vooral nog eens naar de overige foto's, en tot de volgende keer.

Cees Blonk

Bedankt voor de uitgebreide verslagen, leuk om mee te lezen met de belevenissen. Goede reis terug en welkom in Nederland

marinka

Leuke reisverhalen. Goede thuiskomst gewenst en succes met de "douane meneer".

Rien

..elke keer weer na het zien vd foto s ..het blijft een geweldig mooi eiland.. ook al zou je niet van vissen houden, je kan hier zeker een week of zelfs meer over dit eiland struinen...zoveel te zien. En als je dan ook nog wordt gevolgd door de zeearenden dan kan je dag niet meer stuk...
By Leka till the next time!!!